Σύνολο επιβατών από και προς Ραφήνα Σύνολο οχημάτων από και προς Ραφήνα Σύνολο επιβατών από και προς Αγ.Μαρίνα Σύνολο οχημάτων από και προς Αγ.Μαρίνα 2012 1.680.324 333.613 365.888 136.028 2013 1.723.634 327.339 343.178 126.702 2014 1.705.728 318.523 335.193 125.472
Θα ήταν συνετό οι συμβάσεις αυτές να αφορούν μόνο τους χώρους της χερσαίας ζώνης οι οποίοι θα είναι απαραίτητοι για την ανάπτυξη των νέων λιμενικών υποδομών και να μη γίνεται αλόγιστη παραχώρηση των παραλιών που βρίσκονται υπό τη δικαιοδοσία των Οργανισμών.
• Την αξιοποίηση των υπαρχόντων προβλητών για τον ελλιμενισμό περισσότερων επιβατικών πλοίων.
• Την προέκταση και επιμήκυνση των προβλητών για την υποδοχή μεγαλύτερων και περισσότερων πλοίων με σκοπό την κάλυψη των αναγκών επιβατικής κίνησης σε Κυκλάδες Εύβοια και Δωδεκάνησα.
• Τη δημιουργία υποδομών κρουαζιέρας. Η γεωγραφική θέση της Ραφήνας, της δίνει αρκετά πλεονεκτήματα καθώς έχει εύκολη πρόσβαση στο αεροδρόμιο αλλά και στην Αθήνα, περιβάλλεται από πληθώρα αρχαιολογικών χώρων που αναδεικνύουν την πολιτιστική μας κληρονομιά και όλα αυτά σε συνδυασμό με ένα πανέμορφο φυσικό τοπίο το οποίο διατηρείται μέσα από την ήπια ανάπτυξη του λιμένα.
• Την ανάπτυξη μαρίνων υποδοχής για μεγαλύτερα σκάφη αναψυχής και τουρισμού.
• Τη δημιουργία υδατοδρομίων και στα δύο λιμάνια, καθώς η χρήση υδροπλάνων αποτελεί έναν ιδανικό, γρήγορο και ασφαλή τρόπο μετακίνησης, που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις, δίνοντας έτσι ώθηση στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής συμβάλλοντας στη διευκόλυνση των καθημερινών αλλά και των έκτακτων αναγκών μετακίνησης. Το υδατοδρόμιο της Αγίας Μαρίνας ήδη βαίνει προς ολοκλήρωση.
• Τη δημιουργία σύγχρονου εκθεσιακού και πολιτιστικού κέντρου, χώρων αθλητισμού και ψυχαγωγίας καθώς και τουριστικών καταστημάτων. Αυτά είναι σχέδια που θα αποτυπωθούν στη μελέτη επικαιροποίησης του Master Plan του οποίου ο διαγωνισμός είναι στον αέρα.
Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι τα σχέδια ανάπτυξης του λιμανιού της Ραφήνας συγκεκριμένα, δεν θα είναι δυνατό να υλοποιηθούν εάν πρώτα η Πολιτεία, η Περιφέρεια και ο Δήμος δεν προχωρήσουν στην επέκταση της Αττικής Οδού και του Προαστιακού στη Ραφήνα, καθώς και στην υπογειοποίηση τμήματος της λεωφόρου Φλέμινγκ με έξοδο στο λιμάνι, ώστε η πορεία από και προς τα πλοία να γίνεται ανεμπόδιστα χωρίς να επιβαρύνεται ο αστικός ιστός της πόλης.
Η συνέντευξη θα βρίσκεται ολοκληρωμένη στις σελίδες του περιοδικού ELNAVI, στο τεύχος Ιανουαρίου.